Inspirerande citat, meningar och texter #1

Publicerat 2014-04-15, 19:56
"För i den här jävla världen ägnar vi oss redan åt så mycket ifrågasättande av oss själva att vi inte behöver ytterligare en person som sparkar på oss när vi redan ligger ner." [källa]
 
 
"Det är en tävling utan slut som alldeles för många gånger leder till otillräcklighetskänslor och psykisk ohälsa." [källa]
 
 
"I vår värld behöver tydligen folk dö innan de kan få sin storhet förklarad. Är inte det lite underligt egentligen? Varför visa sin uppskattning som mest när den som uppskattas kan åtnjuta detta som minst?" [källa]
 
 
"Ibland känner jag för att ta tag i folks armar, hårt och stadigt. Se dem in i ögonen, djupt med en min så stenkallt hård och allvarlig. Sedan berätta länge och utförligt..." [källa]
 
 
"Jag vill prata vett i förvirrade ögon, jag vill fråga om vad som betyder i livet. Jag vill få fram hur folk värderar livets alla ting..." [källa]
 
 
"Jag vill ha ett klart svar svart på vitt så att folk stannar upp för att inse hur förvrängda och ambivalenta åsikterna innanför pannbenet kan vara utan att man ens har vetskapen om det." [källa]


kommentera här:

Namn:


E-mail:


Hemsida:


Kommentar: